readbud - get paid to read and rate articles

Chi Mi Sono..?

My photo
Addicted To Hate I Take More Everyday..The Smile On Your Face Fades..And Horror Takes Its Place..

Saturday 30 May 2009

Sampah Sarap Di Dalam Benak..

Kalau Dah Namanya Politik...Cuba Bagitau Parti Mana Yang Tak Main Duit?Bohong La Kalau Ada Yang Cakap Tidak..Semua Parti Main Duit...Lebih Syok Dengar Rasuah La Kan..Baik Lah
PAS Ke...PKR Ke...DAP Ke...MCA...MIC...UMNO...Dan Lain2 Lagi Memang Confirm La Ade Punye..Mana Boleh Tak Ada...Bezanya Antara Semua Ahli..Ada Yang Main Duit Ada Yang Tidak..Tidak Berniat Menuduh Sesiapa Secara Tepat Sekadar Pandangan Umum..

Di Dalam Komuniti Yang Aku Bermastautin Sekarang..Kesemua Kawan2 Aku Menyertai Pelbagai Parti Politik Dan Aku Tau Serta Mengikuti Semua Rentak, Rencana Dan Cerita Yang Ada Dari Luar Juga Dari Dalam..Semuanya Sama..Fahaman Berbeza Jalan Cerita Sama Je... Aku Di Tengah..Aku Tidak Menyertai Mana2 Parti Politik..Cuma Pandangan Aku Lebih Ke Arah Islam Sendiri...Kalau Aku Memilih...Aku Menyokong...Tiada Apa Yang Aku Dapat...Tiada Apa Langsung Yang Aku Dapat...Yang Aku Pasti..Aku Akan Di Persoal Allah Di Akhirat Akan Mengapa Tidak Aku Memilih Pemimpin Yang Layak Bagi Aku Dan Umat Islam Kesemuanya...Sokong Sana Kena Tipu...Sokong Sini Kena Bambu..Cari Sana Tiada Ketemu..Cari Sini Hilang Akal Ku...

Bosan..Memang Sudah Bosan...Bukak Berita Semua Cerita Sama~ Je..Tidak Ada Beza.. Berbalik Balik Cerita Itu...Cerita Ini...Sampai Satu Tahap..Daerah Yang Aku Menetap Sekarang Ini Sudah Seperti Senyap Sahaja...Kawan2 Aku Yang Didalam Pemuda Setiap Parti Politik Kesemuanya Melangkah Arah Masing2...Perkara Ini Menggembirakan Aku.. Kenapa?Dapat Kami Semua Berkumpul Dan Bermesra Sesama Kawan2 Yang Dahulunya Ketika Kecil Sangat Akrab..Bebas..Tiada Politik Di Dalam Pemikiran..Seronok Melihat Di Atas Satu Meja Berkumpul Rakan2 Sejak Kecil Yang Dari PAS Ada..PKR Ada..UMNO Ada.. Harmoni Bukan?Tetapi Ini Di Dalam Satu Komuniti..Yang Aku Lihat Sendiri..Yang Aku Rasa Tiada Di Dalam Komuniti Lain Barangkali...Kerana Kami Berfikir.."Ideologi Kita Berbeza Tetapi Tuhan Kita Adalah Yang Sama..Nabi Yang Sama..Agama Yang Sama Dan Bangsa Yang Sama.."

1 comment: